Τέρμα στις παραπλανητικές ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών
Μέτρα κατά της παραπλανητικής διαφήμισης και των αθέμιτων πρακτικών για την ηλεκτρονική πώληση αεροπορικών εισιτηρίων
Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στις «ασυναγώνιστες τιμές» και τις «μοναδικές ευκαιρίες» που σας προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες εάν αγοράσετε ηλεκτρονικά το εισιτήριό σας, ίσως αλλάξετε γνώμη μόλις διαβάσετε τα «ψιλά γράμματα» των προσφορών.
Δωρεάν ή πολύ φθηνά εισιτήρια που τις περισσότερες φορές δεν υπάρχουν, φόροι αεροδρομίου και άλλες «κρυμμένες δαπάνες» όπως η ασφάλιση ταξιδιού που προστίθεται αυτομάτως εάν δεν δηλώσετε ότι δεν ενδιαφέρεστε – αυτές είναι μερικές από τις παρατυπίες που διαπίστωσε η ΕΕ σε περισσότερους από τους μισούς δικτυακούς τόπους πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων που εξέτασε.
Ο εξονυχιστικός έλεγχος που πραγματοποίησαν 15 χώρες μέλη από τις 24 έως τις 28 Σεπτεμβρίου δεν είχε μόνο διερευνητικό χαρακτήρα. Στόχος ήταν η διασφάλιση της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών. «Οι καταναλωτές, είτε είναι στις Βρυξέλλες είτε στη Βαρκελώνη, στο Μόναχο ή στο Μάντσεστερ, δικαιούνται διαφανείς και δίκαιες τιμές και όχι κρυμμένες εκπλήξεις στα «ψιλά γράμματα» των συμβατικών όρων», δήλωσε η αρμόδια για την προστασία των καταναλωτών Επίτροπος Μεγκλένα Κούνεβα.
Η έρευνα των εθνικών ελεγκτικών αρχών κάλυψε 447 δικτυακούς τόπους των κυριοτέρων ευρωπαϊκών εταιρειών, αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, καθώς και άλλους δικτυακούς τόπους πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων, εκ των οποίων 226 διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούσαν τη νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών. Στις σχετικές αεροπορικές εταιρείες δόθηκε προθεσμία τεσσάρων μηνών για να λάβουν τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δεν θα αποκαλυφθεί η ταυτότητα των εταιρειών προκειμένου να ενθαρρυνθούν να αναλάβουν δράση. Ωστόσο, η κα Κούνεβα διευκρίνισε ότι δεν θα διστάσει να κατονομάσει και να καταγγείλει δημόσια τις εταιρείες που δεν θα έχουν λάβει τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα μέχρι τον Ιανουάριο, οπότε λήγει η σχετική προθεσμία. Οι αεροπορικές εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν απειλούνται με την επιβολή προστίμων ή ακόμη και με το κλείσιμο των δικτυακών τους τόπων.
Στην Ισπανία, η αρχή για την προστασία των καταναλωτών ανακοίνωσε ότι εντόπισε παραπλανητικές πληροφορίες σε επτά από τους δώδεκα δικτυακούς τόπους πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων, ορισμένοι από τους οποίους ανήκαν σε πολύ γνωστές εταιρείες φθηνών εισιτηρίων.
Για να διορθωθεί αυτή η κατάσταση, είναι απαραίτητο να αναληφθεί δράση σε επίπεδο ΕΕ, δεδομένου ότι αυτοί που αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια μέσω του Διαδικτύου δεν βρίσκονται συχνά στην ίδια χώρα με τις αεροπορικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκάλυψε 63 διασυνοριακές υποθέσεις που αντιστοιχούν στο ένα τρίτο περίπου των συνολικών παραβιάσεων.
Η προστασία καταναλωτών στην ΕΕ
Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου